Poslovanje Croatia Airlinesa

Croatia Airlines je u 2016. godini ostvarila odlične rezultate te se može pohvaliti izuzetno visokom dobiti. Neto dobit ove zračne kompanije je u 2016. godini bila 8 milijuna kuna što je 5,8 milijuna kuna manje nego što su ostvarili 2015. godine. Ipak, ukupan prihod je u porastu pa je tako 2016. godine ostvareno 1,56 milijardi […]


pozitivni rezultati

Croatia Airlines je u 2016. godini ostvarila odlične rezultate te se može pohvaliti izuzetno visokom dobiti. Neto dobit ove zračne kompanije je u 2016. godini bila 8 milijuna kuna što je 5,8 milijuna kuna manje nego što su ostvarili 2015. godine. Ipak, ukupan prihod je u porastu pa je tako 2016. godine ostvareno 1,56 milijardi kuna što je za 1 posto više nego što je to bilo 2015. godine. Također, objavljeno je da je najveći porast prihoda ostvaren u putničkom prometu i to onaj za 2 posto.

Ukupni troškovi poslovanja Croatia Airlinesa bili su 1,55 milijardi kuna što je isto više i to za 1 posto uspoređujemo li 2015. godinu.

U izvješću Croatia Airlinesa stoji da su na poslovni rezultat najviše utjecali veći troškovi održavanja aviona što je 22 milijuna kuna više nego prije te troškovi amortizacije koji su porasli za 12,2 milijuna kuna.

Broj letova ovog avio-prijevoznika porastao je u 2016. godini za 4 posto u odnosu na 2015. godinu, a ostvaren je i veći broj prevezenih putnika za 5 posto te je on iznosio 1,94 milijuna putnika.

U 2016. godini ostvaren je povijesni rekordni broj popunjenosti zrakoplova! Popunjenost zrakoplova Croatia Airlinesa prethodne godine bila je do 70 posto.

Croatia Airlines je u 2016. godini završila proces rekonstruiranja te je prestalo ograničenje vezano uz rast kapaciteta što je sve utjecalo na krajnje pozitivne rezultate. U 2016. godini dogovoren je najam zrakoplova koji je tijekom ljetnih mjeseci rasteretio zrakoplovnu flotu tvrtke, a uvedene su i dodatne međunarodne linije iz Zagreba za Milano, Lisabon, Sankt Petersburg i Prag.

Najveći problem za tvrtku i dalje je velik stupanj sezonalnosti potražnje na zrakoplovnom tržištu u Hrvatskoj. Za vrijeme zimskih mjeseci tržišni udio tvrtke na zrakoplovnom tržištu u Hrvatskoj je i do 60 posto što tvrtki donosi gubitak dok se s druge strane za vrijeme ljetnih mjeseci bilježi dobit i to od 19 do 30 posto. Sve to znači da bi za profitabilno poslovanje Croatia Airlinesa trebalo minimalizirati troškove tijekom zimskih mjeseci uz optimizaciju mreže letova.

Foto: bikeriderlondon/Shutterstock